ค้นหาข้อมูลเพิ่มเติมเกี่ยวกับ " gmat "

ข้อสอบ gmat

ข้อสอบ gmat
ข้อสอบ gmat

รายละเอียดของข้อสอบ GMAT

รายละเอียดของข้อสอบ GMAT
วันที่ 17 มีนาคม 2549
เรียบเรียงโดย: ดร.สิระ สุทธิคำ, สถาบัน Kendall Square
www.ToeflThailand.com

Graduate Management Admission Test หรือข้อสอบ GMAT เป็นข้อสอบที่ใช้วัดความสามารถของผู้ที่ต้องการเข้าศึกษาในระดับปริญญาโทและปริญญาเอกสาขาบริหารธุรกิจซึ่งรวมทั้ง MBA, M.S. Marketing, M.S. Finance, MIS (สำหรับสาขา MIS ของบางมหาวิทยาลัยอาจต้องใช้คะแนน GRE แทน), DBA, และ Ph.D. ด้านบริหารธุรกิจส่วนใหญ่ต้องใช้คะแนน GMAT ในการพิจารณารับนักศึกษา

ภาพรวมของข้อสอบ
เป็นการวัดความรู้ในการสื่อสารซึ่งรวมทั้งการอ่านและการเขียน, ทักษะการวิเคราะห์, และ ทักษะในการคำนวณ ที่จะสามารถใช้เป็นเครื่องชี้วัดความสำเร็จในการเรียนต่อทางด้านบริหารธุรกิจ
จาก website ของผู้ออกข้อสอบ
www.mba.com ระบุไว้ชัดเจนว่าข้อสอบ GMAT ไม่สามารถใช้วัดความสามารถในเรื่องต่อไปนี้

• ความรู้เฉพาะทางของธุรกิจเช่น มาตรฐานของบัญชี หรือ กฎหมายธุรกิจ
• ทักษะเฉพาะด้านของงาน (specific job skill) หรือเนื้อหาจากบทเรียนระดับปริญญาตรีด้านบัญชีและบริหาร
• คุณสมบัติอื่นของการเป็นนักธุรกิจที่ดีเช่นความมุ่งมั่น, ความคิดริเริ่มสร้างสรรค์, และความสามารถในการทำงานร่วมกับผู้อื่น

รูปแบบของข้อสอบและเวลา
ข้อสอบ GMAT ประกอบด้วยข้อสอบ 3 ส่วนคือ 1. การเขียน (Analytical Writing Assessment) 2. คณิตศาสตร์ (Quantitative) และ 3. ภาษาอังกฤษ (Verbal)

ข้อสอบการเขียน (AWA)
ข้อสอบ GMATเริ่มจากการทำข้อสอบเขียนก่อนเสมอ โดยจะมีรูปแบบของข้อสอบ 2 ลักษณะได้แก่ 1.การเขียนเพื่อแสดงความคิดเห็น (Issue) และ 2.การเขียนเพื่อแสดงวิจารณ์บทความ (Argument) ผู้เข้าสอบจะมีเวลา 30 นาทีต่อหนึ่ง essay

ข้อสอบคณิตศาสตร์ (Quantitative)
หลังจากการพักจากข้อสอบการเขียน 10 นาที ผู้เข้าสอบจะต้องทำโจทย์เลขแบบ multiple-choice จำนวน 37 ข้อโดยมีรูปแบบของข้อสอบสองลักษณะนั้นคือ 1. Problem Solving ~24 ข้อ และ 2. Data Sufficiency ~13 ข้อ โดยมีเวลาทำข้อสอบทั้งสิ้น 75 นาที คอมพิวเตอร์จะหยุดการทำงานทันทีเมื่อเวลาหมด

ข้อสอบภาษาอังกฤษ (Verbal)
หลังจากการพักจากข้อสอบคณิตศาสตร์แล้ว ผู้เข้าสอบสามารถพักหรือทำข้อสอบภาษาอังกฤษ (Verbal) ต่อเนื่องเลยได้ โดยข้อสอบส่วนนี้จะเป็นโจทย์แบบ multiple-choice จำนวน 41 ข้อโดยมีรูปแบบของข้อสอบสามลักษณะนั้นคือ 1. การอ่าน (Reading Comprehension) ~14 ข้อ 2. การวิเคราะห์ (Critical Reasoning) ~14 ข้อและ 3. ไวยกรณ์และการเขียน (Sentence Correction) ~13 ข้อ โดยมีเวลาทำข้อสอบทั้งสิ้น 75 นาที คอมพิวเตอร์จะหยุดการทำงานทันทีเมื่อเวลาหมด

http://toefl121.blogspot.com/

http://toeic1.blogspot.com/

ตัวอย่างข้อสอบGmat

Example:

The rise in negative attitudes toward foreigners indicate that the country is becoming less tolerant, and therefore that the opportunities are ripe for extremist groups to exploit the illegal immigration problem.

(A) indicate that the country is becoming less tolerant, and therefore that
(B) indicates that the country is becoming less tolerant, and therefore
(C) indicates that the country is becoming less tolerant, and therefore that
(D) indicates that the country is being less tolerant, and therefore
(E) indicates that the country is becoming less tolerant of and therefore that

Choice (A) has two flaws. First, the subject of the sentence the rise is singular, and therefore the verb indicate should not be plural. Second, the comma indicates that the sentence is made up of two independent clauses, but the relative pronoun that immediately following therefore forms a subordinate clause.

Choice (C) corrects the number of the verb, but retains the subordinating relative pronoun that.

Choice (D) corrects the number of the verb and eliminates the subordinating relative pronoun that. However, the verb being is less descriptive than the verb becoming: As negative attitudes toward foreigners increase, the country becomes correspondingly less tolerant. Being does not capture this notion of change.

Choice (E) corrects the verb's number, and by dropping the comma makes the subordination allowable. However, it introduces the preposition of which does not have an object: less tolerant of what?

Choice (B) both corrects the verb's number and removes the subordinating relative pronoun that. The answer is (B).

ศึกษาข้อมูลก่อนสอบ gmat

Friday, April 25, 2008

ตัวอย่างข้อสอบ gmat FAULTY PARALLELISM

  • FAULTY PARALLELISM

  • For a sentence to be parallel, similar elements must be expressed in similar form.
  • When two adjectives modify the same noun, they should have similar forms.

    Example:

    The topology course was both rigorous and a challenge.

    Since both rigorous and a challenge are modifying course, they should have the same form:

    The topology course was both rigorous and challenging.

  • When a series of clauses is listed, the verbs in each clause must have the same form.

    Example:

    During his trip to Europe, the President will discuss ways to stimulate trade, offer economic aid, and trying to forge a new coalition with moderate forces in Russia.

    In this example, the first two verbs, discuss and offer, are active. But the third verb in the series, trying, is passive. The form of the verb should be active:

    During his trip to Europe, the President will discuss ways to stimulate trade, offer economic aid, and try to forge a new coalition with moderate forces in Russia.

  • When the first half of a sentence has a certain structure, the second half should preserve that structure.

    Example:

    To acknowledge that one is an alcoholic is taking the first and hardest step to recovery.

    The first half of the above sentence has an infinitive structure, to acknowledge, so the second half must have a similar structure:

    To acknowledge that one is an alcoholic is to take the first and hardest step to recovery.

    Example:

    This century began with war brewing in Europe, the industrial revolution well-established, and a nascent communication age.

    (A) war brewing in Europe, the industrial revolution well-established, and a nascent communication age.
    (B) war brewing in Europe, the industrial revolution surging, and a nascent communication age.
    (C) war in Europe, the industrial revolution well-established, and a nascent communication age.
    (D) war brewing in Europe, the industrial revolution well-established, and the communication age beginning.
    (E) war brewing in Europe, the industrial revolution well-established, and saw the birth of the communication age.

    Choice (A) is incorrect. Although the first two phrases, war brewing in Europe and the industrial revolution well-established, have different structures, the thoughts are parallel. However, the third phrase, and a nascent communication age, is not parallel to the first two.

    Choice (B) does not make the third phrase parallel to the first two.

    Choice (C) changes the meaning of the sentence: the new formulation states that war already existed in Europe while the original sentence states that war was only developing.

    Choice (E) is not parallel since the first two phrases in the series are noun phrases, but saw the birth of the communication age is a verb phrase. When a word introduces a series, each element of the series must agree with the introductory word. You can test the correctness of a phrase in a series by dropping the other phrases and checking whether the remaining phrase agrees with the introductory word. In this series, each phrase must be the object of the preposition with:

    This century began with war brewing in Europe

    This century began with the industrial revolution well-established

    This century began with saw the birth of the communication age

    In this form, it is clear the verb saw cannot be the object of the preposition with.

    Choice (D) offers three phrases in parallel form. The answer is (D).

  • No comments: