ค้นหาข้อมูลเพิ่มเติมเกี่ยวกับ " gmat "

ข้อสอบ gmat

ข้อสอบ gmat
ข้อสอบ gmat

รายละเอียดของข้อสอบ GMAT

รายละเอียดของข้อสอบ GMAT
วันที่ 17 มีนาคม 2549
เรียบเรียงโดย: ดร.สิระ สุทธิคำ, สถาบัน Kendall Square
www.ToeflThailand.com

Graduate Management Admission Test หรือข้อสอบ GMAT เป็นข้อสอบที่ใช้วัดความสามารถของผู้ที่ต้องการเข้าศึกษาในระดับปริญญาโทและปริญญาเอกสาขาบริหารธุรกิจซึ่งรวมทั้ง MBA, M.S. Marketing, M.S. Finance, MIS (สำหรับสาขา MIS ของบางมหาวิทยาลัยอาจต้องใช้คะแนน GRE แทน), DBA, และ Ph.D. ด้านบริหารธุรกิจส่วนใหญ่ต้องใช้คะแนน GMAT ในการพิจารณารับนักศึกษา

ภาพรวมของข้อสอบ
เป็นการวัดความรู้ในการสื่อสารซึ่งรวมทั้งการอ่านและการเขียน, ทักษะการวิเคราะห์, และ ทักษะในการคำนวณ ที่จะสามารถใช้เป็นเครื่องชี้วัดความสำเร็จในการเรียนต่อทางด้านบริหารธุรกิจ
จาก website ของผู้ออกข้อสอบ
www.mba.com ระบุไว้ชัดเจนว่าข้อสอบ GMAT ไม่สามารถใช้วัดความสามารถในเรื่องต่อไปนี้

• ความรู้เฉพาะทางของธุรกิจเช่น มาตรฐานของบัญชี หรือ กฎหมายธุรกิจ
• ทักษะเฉพาะด้านของงาน (specific job skill) หรือเนื้อหาจากบทเรียนระดับปริญญาตรีด้านบัญชีและบริหาร
• คุณสมบัติอื่นของการเป็นนักธุรกิจที่ดีเช่นความมุ่งมั่น, ความคิดริเริ่มสร้างสรรค์, และความสามารถในการทำงานร่วมกับผู้อื่น

รูปแบบของข้อสอบและเวลา
ข้อสอบ GMAT ประกอบด้วยข้อสอบ 3 ส่วนคือ 1. การเขียน (Analytical Writing Assessment) 2. คณิตศาสตร์ (Quantitative) และ 3. ภาษาอังกฤษ (Verbal)

ข้อสอบการเขียน (AWA)
ข้อสอบ GMATเริ่มจากการทำข้อสอบเขียนก่อนเสมอ โดยจะมีรูปแบบของข้อสอบ 2 ลักษณะได้แก่ 1.การเขียนเพื่อแสดงความคิดเห็น (Issue) และ 2.การเขียนเพื่อแสดงวิจารณ์บทความ (Argument) ผู้เข้าสอบจะมีเวลา 30 นาทีต่อหนึ่ง essay

ข้อสอบคณิตศาสตร์ (Quantitative)
หลังจากการพักจากข้อสอบการเขียน 10 นาที ผู้เข้าสอบจะต้องทำโจทย์เลขแบบ multiple-choice จำนวน 37 ข้อโดยมีรูปแบบของข้อสอบสองลักษณะนั้นคือ 1. Problem Solving ~24 ข้อ และ 2. Data Sufficiency ~13 ข้อ โดยมีเวลาทำข้อสอบทั้งสิ้น 75 นาที คอมพิวเตอร์จะหยุดการทำงานทันทีเมื่อเวลาหมด

ข้อสอบภาษาอังกฤษ (Verbal)
หลังจากการพักจากข้อสอบคณิตศาสตร์แล้ว ผู้เข้าสอบสามารถพักหรือทำข้อสอบภาษาอังกฤษ (Verbal) ต่อเนื่องเลยได้ โดยข้อสอบส่วนนี้จะเป็นโจทย์แบบ multiple-choice จำนวน 41 ข้อโดยมีรูปแบบของข้อสอบสามลักษณะนั้นคือ 1. การอ่าน (Reading Comprehension) ~14 ข้อ 2. การวิเคราะห์ (Critical Reasoning) ~14 ข้อและ 3. ไวยกรณ์และการเขียน (Sentence Correction) ~13 ข้อ โดยมีเวลาทำข้อสอบทั้งสิ้น 75 นาที คอมพิวเตอร์จะหยุดการทำงานทันทีเมื่อเวลาหมด

http://toefl121.blogspot.com/

http://toeic1.blogspot.com/

ตัวอย่างข้อสอบGmat

Example:

The rise in negative attitudes toward foreigners indicate that the country is becoming less tolerant, and therefore that the opportunities are ripe for extremist groups to exploit the illegal immigration problem.

(A) indicate that the country is becoming less tolerant, and therefore that
(B) indicates that the country is becoming less tolerant, and therefore
(C) indicates that the country is becoming less tolerant, and therefore that
(D) indicates that the country is being less tolerant, and therefore
(E) indicates that the country is becoming less tolerant of and therefore that

Choice (A) has two flaws. First, the subject of the sentence the rise is singular, and therefore the verb indicate should not be plural. Second, the comma indicates that the sentence is made up of two independent clauses, but the relative pronoun that immediately following therefore forms a subordinate clause.

Choice (C) corrects the number of the verb, but retains the subordinating relative pronoun that.

Choice (D) corrects the number of the verb and eliminates the subordinating relative pronoun that. However, the verb being is less descriptive than the verb becoming: As negative attitudes toward foreigners increase, the country becomes correspondingly less tolerant. Being does not capture this notion of change.

Choice (E) corrects the verb's number, and by dropping the comma makes the subordination allowable. However, it introduces the preposition of which does not have an object: less tolerant of what?

Choice (B) both corrects the verb's number and removes the subordinating relative pronoun that. The answer is (B).

ศึกษาข้อมูลก่อนสอบ gmat

Friday, April 25, 2008

ตัวอย่างข้อสอบgmat PRONOUN ERRORS

PRONOUN ERRORS

A pronoun is a word that stands for a noun, known as the antecedent of the pronoun. The key point for the use of pronouns is this: pronouns must agree with their antecedents in both number (singular or plural) and person (first, second, or third).

Example:

Steve has yet to receive his degree.

Here, the pronoun his refers to the noun Steve.

Following is a list of the most common pronouns:

PRONOUNS

Singular Plural Both Singular and Plural
I, me we, us any
she, her they none
he, him them all
it these most
anyone those more
either some who
each that which
many a both what
nothing ourselves you
one any
another many
everything few
mine several
his, hers others
this

that

Reference

  • A pronoun should be plural when it refers to two nouns joined by and.

    Example:

    Jane and Katarina believe they passed the final exam.

    The plural pronoun they refers to the compound subject Jane and Katarina.

  • A pronoun should be singular when it refers to two nouns joined by or or nor.

    Faulty Usage

    Neither Jane nor Katarina believes they passed the final.

    Correct: Neither Jane nor Katarina believes she passed the final.

  • A pronoun should refer to one and only one noun or compound noun.

    This is probably the most common error on the GMAT. If a pronoun follows two nouns, it is often unclear which of the nouns the pronoun refers to.

    Faulty Usage

    The breakup of the Soviet Union has left nuclear weapons in the hands of unstable, nascent countries. It is imperative to world security that they be destroyed.

    Although one is unlikely to take the sentence to mean that the countries must be destroyed, that interpretation is possible from the structure of the sentence. It is easily corrected:

    The breakup of the Soviet Union has left nuclear weapons in the hands of unstable, nascent countries. It is imperative to world security that these weapons be destroyed.

    Faulty Usage

    In Somalia, they have become jaded by the constant warfare.

    This construction is faulty because they does not have an antecedent. The sentence can be corrected by replacing they with people:

    In Somalia, people have become jaded by the constant warfare.

    Better: The people of Somalia have become jaded by the constant warfare.

  • In addition to agreeing with its antecedent in number, a pronoun must agree with its antecedent in person.

    Faulty Usage

    One enters this world with no responsibilities. Then comes school, then work, then marriage and family. No wonder, you look longingly to retirement.

    In this sentence, the subject has changed from one (third person) to you (second person). To correct the sentence either replace one with you or vice versa:

    You enter this world with no responsibilities. Then comes school, then work, then marriage and family. No wonder, you look longingly to retirement.

    One enters this world with no responsibilities. Then comes school, then work, then marriage and family. No wonder, one looks longingly to retirement.

    Example:

    In the following sentence, part or all of the sentence is underlined. The answer-choices offer five ways of phrasing the underlined part. If you think the sentence as written is better than the alternatives, choose A, which merely repeats the underlined part; otherwise choose one of the alternatives.

    Had the President's Administration not lost the vote on the budget reduction package, his first year in office would have been rated an A.

    (A) Had the President's Administration not lost the vote on the budget reduction package, his first year in office would have been rated an A.
    (B) If the Administration had not lost the vote on the budget reduction package, his first year in office would have been rated an A.
    (C) Had the President's Administration not lost the vote on the budget reduction package, it would have been rated an A.
    (D) Had the President's Administration not lost the vote on its budget reduction package, his first year in office would have been rated an A.
    (E) If the President had not lost the vote on the budget reduction package, the Administration's first year in office would have been rated an A.

    Choice (A) is incorrect because his appears to refer to the President, but the subject of the subordinate clause is the President's Administration, not the President.

    Choice (B) changes the structure of the sentence, but retains the same flawed reference.

    In choice (C), it can refer to either the President's Administration or the budget reduction package. Thus, the reference is ambiguous.

    Choice (D) adds another pronoun, its, but still retains the same flawed reference.

    Choice (E) corrects the flawed reference by removing all pronouns. The answer is (E).

  • No comments: